Пресцентър
Новини
Интранет (Служебни страници)
Форма за контакт с ВСС
Анкети
Ръководства, наръчник и помагало по проект на ВСС
Магистратски форум за права на човека
Електронно съобщаване и призоваване
Съдебна мрежа по наказателни дела
Съдебна мрежа по граждански и търговски дела
Норвежки финансов механизъм 2014-2021
Добро управление
Норвежки финансов механизъм
Прочети повече тук »
Пленумът на ВСС изрази положителни становища по проекти на Постановления на Министерския съвет за изменение и допълнение на Правилника за вписванията и на Тарифата за държавните такси, събирани от Агенцията по вписванията

10 декември 2020 година

Пленумът на Висшия съдебен съвет изрази положителни становища по проекти на Постановления на Министерския съвет за изменение и допълнение на Правилника за вписванията, одобрен с Постановление № 1486 на Министерския съвет от 1951 г., както и за допълнение на Тарифата за държавните такси, събирани от Агенцията по вписванията, приета с Постановление № 243 на Министерски съвет от 2005 г. С предложените промени се прецизират официалните документи, които се издават от Агенцията по геодезия, картография и кадастър и които се прилагат към подлежащия на вписване акт, в случаите, когато недвижимия имот се намира в район с одобрена кадастрална карта. Предоставя се възможност за получаване на нов тип услуги: получаване на данни за текущия статус на молбата за вписване; отбелязване, заличаване или издаване на удостоверение; възможност за обратна връзка по електронен път; автоматизирано генериране на данни, включително и с информационно-аналитичен характер. Предлага се времевият период, за който се иска удостоверението за лице или имот да бъде посочен от заявителя.

Необходимостта от промени в Тарифата за държавните такси произтича от осъществяването на проект „Надграждане на имотния регистър за интеграция с кадастралния регистър и предоставяне на допълнителни е-услуги“, изпълняван по ОПДУ от Агенцията по вписванията. С предложените промени се цели улесняване на гражданите, бизнеса, административните органи и лицата, осъществяващи публични функции, и намаляване на административната тежест чрез постепенно въвеждане на принципите и дейностите на електронното управление, без да се налага личното им присъствие на гишетата на службите по вписванията.

Проектът е осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Административен капацитет", съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд