Пресцентър
Новини
Интранет (Служебни страници)
Форма за контакт с ВСС
Анкети
Ръководства, наръчник и помагало по проект на ВСС
Магистратски форум за права на човека
Електронно съобщаване и призоваване
Съдебна мрежа по наказателни дела
Съдебна мрежа по граждански и търговски дела
Норвежки финансов механизъм 2014-2021
Добро управление
Норвежки финансов механизъм
Прочети повече тук »
Пленумът на ВСС прие Методика за оценка дейността на членовете на ВСС, на главния инспектор и на инспекторите в ИВСС по чл. 28, ал. 2 от ЗСВ

6 април 2017 година

Пленумът на ВСС прие Методика за оценка дейността на членовете на ВСС, на главния инспектор и на инспекторите в ИВСС. В нея са регламентирани методика за оценка на дейността на членовете на ВСС по чл. 28, ал. 2 от ЗСВ и методика за оценка на изпълнението на длъжността главен инспектор и инспектор в ИВСС. Методиката във втората си част, касаеща ИВСС е изготвена от Инспектората и е приета от Общото събрание на инспекторите.

Оценката на съдия, прокурор или следовател за времето, в което заема длъжността „изборен член на ВСС“ има за цел да отчете участието му в изпълнение на компетентностите възложени на ВСС с Конституцията на Република България и Закона за съдебната власт, както и за постигане на целите и задачите, поставени пред ВСС в други актове и документи със стратегическо и оперативно значение.

Оценката на ВСС като колективен орган се базира на изпълнение на законовите компетенции определени със чл. 30, ал. 2 и ал. 5 от ЗСВ.

Сред посочените актове със стратегическо и оперативно значение са Актуализираната стратегия за продължаване на реформата в съдебната система, Стратегията за въвеждане на електронно управление и електронно правосъдие в сектор „Правосъдие“, Националната програма за развитие, плановете за действия по изпълнение на препоръките в докладите на Европейската комисия по Механизма за проверка и сътрудничество и други.

Оценката за дейността на ВСС е обща, като крайната оценка на съдия, прокурор или следовател за времето на заемане на длъжността е съответна на общата оценка за дейността на ВСС и ще се приема с решение на Пленума на ВСС.

Предвидена е възможността всеки изборен член на ВСС да може да изготви индивидуален отчет за задачите, възложени на оценявания изборен член с решения на ВСС, колегиите и комисиите, както и други индивидуални дейности, свързани с изпълнение на длъжността и на концепцията на оценявания при избора му за член на ВСС.

Оценката е част от атестацията като магистрат за периода преди встъпването му като член на ВСС.Оценката ще се изразява текстово като „положителна“ или  „отрицателна“ и ще се изготвя от комисиите по атестирането и конкурсите към съответната колегия.

Атестирането на съдия, прокурор или следовател за времето на заемане на длъжност главен инспектор или инспектор в ИВСС има за цел да отчете приноса на атестирания  за постигнатите от ИВСС резултати. Целите и резултатите се определят въз основа на Актуализираната стратегия за продължаване на реформата в съдебната система, Националната стратегия за превенция и противодействие на корупцията в Република България 2015-2020, Стратегията за въвеждане на електронно управление и електронно правосъдие в сектор „Правосъдие“, целите и задачите приети по стратегическите, оперативните и други планове приети от ИВСС, дейностите, свързани с прилагане изискванията и допълненията на закони отнасящи се до функционирането на ИВСС, концепцията на главния инспектор за развитието на ИВСС.

Показателите за определяне на приноса на атестирания за времето на заемане на длъжността към постигнатите резултати от ИВСС са количествени, качествени и времеви. Оценяването на дейността на главния инспектор и инспекторите се извършва в същия срок, както и за изборните членове на ВСС. Инициира се от съответната колегия пред която е депозирана молбата за възстановяване на заеманата длъжност и се извършва от временна комисия в състав трима членове на колегията. Комплексната оценката може да е положителна или отрицателна и се мотивира и се приема с решение от съответната колегия.

Проектът е осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Административен капацитет", съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд