Пресцентър
Новини
Интранет (Служебни страници)
Форма за контакт с ВСС
Анкети
Ръководства, наръчник и помагало по проект на ВСС
Магистратски форум за права на човека
Електронно съобщаване и призоваване
Съдебна мрежа по наказателни дела
Съдебна мрежа по граждански и търговски дела
Норвежки финансов механизъм 2014-2021
Добро управление
Норвежки финансов механизъм
Прочети повече тук »
Съдийската колегия на ВСС избра Атанас Кобуров за административен ръководител – председател на Районен съд – Петрич

17 декември 2019 година

Съдийската колегия на Висшия съдебен съвет единодушно с 12 гласа „за“ избра за Атанас Костадинов Кобуров за административен ръководител – председател на Районен съд – Петрич.

Съдия Кобуров има над 19 години юридически стаж в органите на съдебната власт като съдия. В периода от 04.07.2001 г. до 03.07.2003 г. е младши съдия в Окръжен съд – Благоевград, а от 04.07.2003 г. и към настоящия момент е съдия в Районен съд – Петрич, като от 13.01 до 13.07.2014 г. е командирован в Окръжен съд – Благоевград.

В Концепцията си за стратегическо управление съдия Кобуров определя като основна и приоритетна цел, и предизвикателство „запазването на всички установени добри практики, както и предприемане на всяка възможна стъпка за оптимизиране управлението на съда“. Сред целите са запазване на добрите показатели по движението на делата и ускоряване на този процес, увеличаване процента на решените дела, респ. намаляване броя на несвършените.

Предвидени са мерки за упражняване на административен контрол по движението на делата, анализ на постановените отводи и причините за тях; на върнатите обвинителни актове на прокуратурата и възобновените дела, след даден ход на делото по същество, с цел предприемане на навременни и адекватни управленски решения. В тази връзка ще се осъществява ежемесечен контрол на броя на висящи дела, броя на делата с неизготвени в срок съдебни актове, анализ на причините довели до забавяне на всяко конкретно дело. Ще се провеждат периодични срещи на магистратите в Районен съд – Петрич за обсъждане и анализ на констатираните проблеми, на съдебната практика и изменението в нормативните актове, както и на работни срещи с Окръжен съд – Благоевград, Административен съд – Благоевград и другите съдилища от съдебния район. Заложени са мерки за ефективно използване на информационните технологии, сред които създаване на пълни електронни досиета по всички дела.

Въпроси към съдия Кобуров зададоха председателят на ВАС Георги Чолаков, председателят на ВКС Лозан Панов, членовете на Съдийската колегия Вероника Имова и Атанаска Дишева във връзка с комуникацията с Административен съд – Благоевград, мотивацията му да се кандидатира във втората процедура за избор на административен ръководител; въвеждането на електронното правосъдие и в частност документите, които са включени в електронната папка по наказателни дела в Районен съд – Петрич; предложението за централизирано разпределение на заповедните производства и по какъв начин следва да се развива производството след издаване на заповедта за изпълнение; придобиването на софтуера за трансформиране на текстови във звуков файл; проблемите със статистическите данни подавани от съдилищата до ВСС.

Кандидатът бе подкрепен от председателят на Върховния касационен съд Лозан Панов, председателят на Върховния административен съд Георги Чолаков, Цветинка Пашкунова и Красимир Шекерджиев. Сред изложените аргументи в подкрепа на съдия Кобуров са демонстрираните при изслушването му професионализъм, откровеност и честност в отговорите му, предложените рационални и иновативни идеи за усъвършенстване организацията на работа,  заявената подкрепа от Общото събрание на съдиите при Районен съд – Петрич, установените добри взаимоотношения между съдиите.

Във връзка с назначаването на Атанас Кобуров за председател на Районен съд – Петрич, съдийската колегия преназначи, на основание чл. 169, ал. 5 от ЗСВ, Мая Христова Банчева - Кобурова на заеманата преди избора й за „административен ръководител - председател“ на Районен съд – Петрич длъжност „съдия“ в Районен съд – Петрич, считано от датата на встъпване в длъжност на новоизбрания административен ръководител.

 

Календар
Проектът е осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Административен капацитет", съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд