Пресцентър
Новини
Интранет (Служебни страници)
Форма за контакт с ВСС
Анкети
Ръководства, наръчник и помагало по проект на ВСС
Магистратски форум за права на човека
Електронно съобщаване и призоваване
Съдебна мрежа по наказателни дела
Съдебна мрежа по граждански и търговски дела
Норвежки финансов механизъм 2014-2021
Добро управление
Норвежки финансов механизъм
Прочети повече тук »
Пленумът на ВСС прие за сведение доклад за имот в гр. Варна, предоставен за изграждане на сграда за органите на съдебната власт

24 септември 2020 година

Пленумът на Висшия съдебен съвет прие за сведение доклад от дирекция „Управление на собствеността на съдебната власт“ при Администрацията на ВСС във връзка с предоставяне на имот в гр. Варна, район „Младост“, бул. „Христо Смирненски“ – частна държавна собственост, за изграждане на сграда за нуждите на органите на съдебната власт. Документът съдържа информация относно предприетите действия за проучване на правния статут и изготвени оценки на имот в гр. Варна и изградените в тях сгради и съоръжения. Уточнява се, че за него има образувана преписка в МРРБ за предоставянето му по постъпило искане от кмета на гр. Варна, подкрепено от областен управител, във връзка с което е постъпило становище от ДП „ФЗД“ за разделяне на имота, с оглед запазване на собственост върху част от него, като прилежаща площ към жилищни сгради. От община Варна е изразено принципно становище за липса на пречки за обособяване на новообразувани урегулирани поземлени имоти, като е обърнато внимание, че голяма част от имота попада върху терен за транспортна инфраструктура.

Направено от Дирекция „Управление на собствеността на съдебната власт“ проучване по документи установява, че в момента органите на съдебната власт на територията на гр. Варна използват 10 сгради или самостоятелни обекти в сгради с обща разгърната застроена площ около 10 864,26 кв. м. При съществуващите градоустройствени показатели и като се прави аналогия с изготвен през 2009 г. „Работен проект“, се прогнозира възможност за постигане на 35 600 кв. м разгърната застроена площ на надземни 4 етажа.

Получени са извадки от действащия регулационен и застроителен план, които показват, че части от имота попадат под предвиждано разширение на бул. „Христо Смирненски“ и бул. „Сливница“, както и че върху имота има същуствуващи 37 сгради, някои с неизяснен статут. Имотът е в непосредствена близост до Централни варненски гробища, стадион „Локомотив“ и затвора в гр. Варна. В него са обособени две части за застрояване, които не са свободни от съществуващо такова.

Въз основа на събраните данни и липсата на градоустройствено проучване за възможността за изграждане на сграда/сгради с точно определена разгърната застоена площ, премахването и/или изместването на съществуващата подземна инфраструктура в имота, както и осигуряването на необходимата инфраструктура към новопроектираните сграда/сгради в нея в съотвествие с действаща нормативна уредба, не дават основание към момента еднозначно да бъде доказана целесъобразността на решението за изграждане на нова сграда за нуждите на органите на съдебната власт в този имот в условията на действия подробен устройствен план. В доклада се посочва също, че подобно становище би могло да се изкаже, отново с елемент на евентуалност, след възлагане изготвяне на предпроектни проучвания, за които към момента ВСС не е в качеството на лице със съответните права.

Обръща се внимание, че към момента със заповед на главния архитект на гр. Варна е разрешено разработването на подробен устройствен план за изменение на имота. Отчита се също обстоятелството, че придобиване на имота с всички неизяснени въпроси относно промяна на градоустройственото решение за имота, градоустройствени параметри, процедурите по изчистването му от тежести, с оглед реализиране на ново строителство, е неясен във времево отношение процес.

Председателят на ВАС Георги Чолаков уточни днес, че до 2-3 месеца се очаква изясняване на статута на постройките в имота, след което ще се ускори изготвянето на подробен устройствен план.

Календар
Проектът е осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Административен капацитет", съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд