Пресцентър
Новини
Интранет (Служебни страници)
Форма за контакт с ВСС
Анкети
Ръководства, наръчник и помагало по проект на ВСС
Магистратски форум за права на човека
Електронно съобщаване и призоваване
Съдебна мрежа по наказателни дела
Съдебна мрежа по граждански и търговски дела
Норвежки финансов механизъм 2014-2021
Добро управление
Норвежки финансов механизъм
Прочети повече тук »
Пленумът на ВСС определи ръководен екип на проект за усъвършенстване института на съдебните заседатели

8 април 2021 година

Пленумът на ВСС упълномощи Пенка Братанова – административен ръководител – председател на Окръжен съд – Кюстендил, и ръководител на проект „Осигуряване на реално обществено участие в правораздаването чрез института на съдебните заседатели“ да предприеме всички необходими действия, свързани с неговото изпълнение. ПВСС определи в екипа за управлението му като координатор Надя Зарева – главен експерт в дирекция „Правна“ на АВСС, а за счетоводител - Нона Трифонова – младши експерт в дирекция „Бюджет и финанси“ в АВСС.

Проектът има за цел да усъвършенства института на съдебните заседатели чрез оценка на действащата нормативна уредба и оценка на практиката на минимум 4 страни членки на Европейския съюз по отношение на съдебните заседатели. След провеждане на обществени дискусии, той ще бъде ползван за изготвяне на предложения за промени в Закона за съдебната власт и в Наредба № 7 за съдебните заседатели. Целта е да се осигури реално обществено участие в правораздаването чрез института на съдебния заседател, да бъдат актуализирани Етичните принципи и правила за поведение на съдебните заседатели и да се въведе унифицирана Декларация за наличието/липсата на конфликт на интереси на съдебните заседатели. Предвижда се да бъде разработен и внедрен Електронен регистър на съдебните заседатели.

Пленумът на Висшия съдебен съвет прие за сведение отчетен доклад за изпълнение на проект „Разработка и внедряване в съдебната система на софтуер за ускорено създаване и възпроизвеждане на актове и други документи чрез диктовка и автоматично конвертиране на гласов запис в тест /voice-to-text/ и съпътстващи системи за обработка, финансиран от Оперативна програма „Добро управление“ за периода от 23.09.2020 г. до 31.03.2021 г., ведно с всички документи, относими към изпълнението на проекта за този период.

Договорът по проекта е подписан с Управляващия орган по Оперативна програма „Добро управление“ на 23.09.2020 г., а с решение на ПВСС по протокол № 25/08.10.2020 г., т. 43 е определен екип за неговото управление.

Календар
Проектът е осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Административен капацитет", съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд