Пресцентър
Новини
Интранет (Служебни страници)
Форма за контакт с ВСС
Анкети
Ръководства, наръчник и помагало по проект на ВСС
Магистратски форум за права на човека
Електронно съобщаване и призоваване
Съдебна мрежа по наказателни дела
Съдебна мрежа по граждански и търговски дела
Норвежки финансов механизъм 2014-2021
Добро управление
Норвежки финансов механизъм
Прочети повече тук »
Пленумът на ВСС определи екип за управление на проект „Подобряване на процедурите по атестация и формиране на възнагражденията на съдебните служители в Република България“ и упълномощи неговия ръководител да предприеме необходимите действия по изпълнениет

13 май 2021 година

Пленумът на Висшия съдебен съвет упълномощи Калина Чапкънова – член на ВСС и ръководител на проект „Подобряване на процедурите по атестация и формиране на възнагражденията на съдебните служители в Република България“ да предприеме всички необходими действия, свързани с изпълнението на проекта, включително да подписва всички документи, заповеди и договори, свързани с цялостното управление и изпълнение на проекта от страна на ВСС, в т. ч. и административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, респ. анекси за изменението му, да извършва пазарни консултации по реда на ЗОП за определяне на прогнозна стойност на предвидените за възлагане в рамките на проекта услуги, да възлага, организира и провежда и прекратява обществени поръчки по реда на ЗОП, да сключва или прекратява договори в качеството и на възложител на обществените поръчки, заложени в рамките на проекта.

Пленумът на ВСС определи екип за управление на проекта в състав:  координатор на проекта - Тихомир Димитров – главен секретар на ВСС; счетоводител на проекта - Мария Лозанова – служител в АВСС и технически сътрудник на проекта - Божидар Илиев – служител в АВСС.

Проектът е насочен към въвеждане и разработване на механизми за повишаване на квалификацията и постигане на удовлетворяващо лично развитие на съдебните служители чрез разработване на механизъм за самооценка и въвеждане на модел за индивидуален план. Изпълнението му предвижда създаването на ефективен и практически приложим модел за атестация и формиране на възнагражденията на съдебните служители, който да отговаря на добрите европейски практики и да задава ясни и обективни правила, да създава предпоставки за стабилност и предвидимост при формиране на възнагражденията на съдебните служители в дългосрочен план. 

Ключова цел на проекта е повишаване на ефективността и прозрачността на съдебната система чрез въвеждане на ясни и обективни правила за кариерно израстване на съдебните служители, както и оценка на работата им чрез провеждане на обективно атестиране. Проектът включва три дейности:

Дейност 1 „Изготвяне на Анализ на статута на съдебните служители, съдържащ предложения и препоръки за промени в процеса по атестиране на съдебните служители“ с продължителност 9 месеца и предвиден финансов ресурс в размерна 112 000 лв.

Дейност 2 „Разработване на Правила за атестиране на съдебните служители, при отчитане на спецификите на съответния вид орган на съдебната власт“ с продължителност 5 месеца и предвиден финансов ресурс в размер на 198 200 лв.

Дейност 3 „Разработване на софтуерен продукт за електронно атестиране на съдебни служители и предоставянето му за ползване от органите на съдебната власт“ с продължителност 8 месеца и предвиден финансов ресурс в размер на 62 600 лв.

Заложеният срок за изпълнение на проекта е 20 месеца от  01.05.2021 г. до 31.12.2022 г. Проектното предложение е одобрено за финансиране, като общата стойност е 398 896 лв., които са 100% безвъзмездно финансиране.

Управляващия орган на ОПДУ е посочил 21.05.2021 г. като срок за предоставяне на необходимите документи за подписване на Административния договор за безвъзмездна финансова помощ.

 

Календар
Проектът е осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Административен капацитет", съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд