Пресцентър
Новини
Интранет (Служебни страници)
Форма за контакт с ВСС
Анкети
Ръководства, наръчник и помагало по проект на ВСС
Магистратски форум за права на човека
Електронно съобщаване и призоваване
Съдебна мрежа по наказателни дела
Съдебна мрежа по граждански и търговски дела
Норвежки финансов механизъм 2014-2021
Добро управление
Норвежки финансов механизъм
Прочети повече тук »
Прокурорската колегия на Висшия съдебен съвет предлага на Пленума на Висшия съдебен съвет да оптимизира щатната численост на Апелативните прокуратури в София и Бургас

12 януари 2022 година

Прокурорската колегия на Висшия съдебен съвет предлага на Пленума на Висшия съдебен съвет, на основание чл. 30, ал. 5, т. 7 от ЗСВ, да съкрати щатната численост на Районна прокуратура - Враца с 1 свободна длъжност „прокурор“ и да я разкрие в Апелативна прокуратура - София, както и да съкрати щатната численост на Районна прокуратура - Сливен с 1 свободна длъжност „прокурор“ и да я разкрие в Апелативна прокуратура - Бургас, считано от датата на вземане на решението.

Решението, касаещо оптимизиране щатната численост на Апелативна прокуратура – София е взето предвид направено предложение от административния ръководител на органа за оптимизиране щатната численост, което касае увеличаване щата на прокуратурата с 1 длъжност „заместник на административния ръководител - заместник-апелативен прокурор “ за преодоляване на високата й натовареност, както и необходимостта от кадровото й укрепване, с оглед обезпечаване на основните функции и правомощия по организацията и управлението й. Тъй като в органа не е налице свободна длъжност „прокурор“, която да бъде трансформирана в четвърта щатна длъжност за заместник на административния ръководител, становището на ВКП е оптимизирането да бъде постигнато чрез преразпределяне на свободна длъжност в рамките на апелативния район на София. Комисията по атестирането и конкурсите към Прокурорската колегия на Висшия съдебен съвет е извършила подробен анализ на кадровото състояние на органите на съдебната власт в апелативния район, както и данните за обем дейност и натовареност на прокурорите, спрямо средната за страната и в хода на анализа се е откроила Районна прокуратура - Враца с налични свободни щатни длъжности „прокурор“ и данни за натовареност, които са под стойностите за средната за страната.

По отношение на предложението за увеличаване броя на заместниците на административния ръководител на Апелативна прокуратура – Бургас от двама на трима, в негово предложение мотивирано с изложени данни за висока натовареност на заемащите тази длъжност към момента, спецификите на дейността им, както и необходимостта от подсигуряване пълноценното осъществяване на контролно- ревизионната дейност по направление „Досъдебно производство “ и „ Наказателно съдебен надзор “ е направено актуално кадрово състояние на органа. Утвърдените щатни длъжности за магистрати в органа са 10, от които 1 заета длъжност „ административен ръководител-апелативен прокурор, 2 заети длъжности „заместник на административния ръководител -заместник-апелативен прокурор" и 7 заети длъжности „прокурор". Тъй като в Апелативна прокуратура - Бургас не е налице свободна длъжност „прокурор“, която да бъде трансформирана в трета щатна длъжност „заместник на административния ръководител - заместник-апелативен прокурор“, становището на отдел 06 „Административен“ при ВКП е оптимизирането да бъде постигнато в рамките на апелативния район на Бургас, съобразявайки обявените длъжности на конкурси. При анализа е откроена Районна прокуратура — Сливен с налични 4 свободни длъжности „прокурор“ и данни за натовареност, отчетени за тригодишен период, значително по-ниски от средната за страната.

При посочените стойности, дори при намаляване щатната численост на Районна прокуратура - Сливен с 1 длъжност „прокурор", показателите по щат ще останат под средната за страната, а именно: 486,7, при средна за страната-583,0.

Колегията внася така направените предложения в заседанието на Пленума на Висшия съдебен съвет, насрочено на 20.01.2022 г., за разглеждане и произнасяне.

Календар
Проектът е осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Административен капацитет", съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд