Пресцентър
Новини
Интранет (Служебни страници)
Форма за контакт с ВСС
Анкети
Ръководства, наръчник и помагало по проект на ВСС
Магистратски форум за права на човека
Електронно съобщаване и призоваване
Съдебна мрежа по наказателни дела
Съдебна мрежа по граждански и търговски дела
Норвежки финансов механизъм 2014-2021
Добро управление
Норвежки финансов механизъм
Прочети повече тук »
Съдийската колегия на ВСС, изпълняваща функциите на ВСС, определи структура на своята администрация

2 април 2024 година

Съдийската колегия на Висшия съдебен съвет, изпълняващ функциите на ВСС съгласно § 23, ал. 2 от ПЗР на ЗИД на КРБ (обн. ДВ, бр. 106/22.12.2023 г.) определи структура на Администрацията към СК – ВСС, и разпределение по длъжностите по нива. Решението е във връзка с променената структура на ВСС с посочения Закон за изменение и допълнение на Конституцията на Република България и с ПЗР на ЗИД на Наказателно-процесуалния кодекс (обн. ДВ, бр. 18/01.03.2024 г.), с който на Закона за съдебната власт, съгласно който СК и ПК на досегашния ВСС при изпълнение на функциите на Висшия съдебен съвет и Висшия прокурорски съвет са юридически лица със седалище в гр. София и са първостепенни разпоредители с бюджет. Предвид това се обособява самостоятелна администрация, която да подпомага СК при изпълнение на правомощията ѝ.

С решение от 7 март 2024 г. на Съдийската колегия на ВСС, изпълняваща функцията на ВСС, продължава дейността на съществуващите Комисия по атестирането и конкурсите, комисия „Дисциплинарна дейност и взаимодействие с ИВСС“, Комисия по професионална етика и комисия „Съдебна администрация“, като са създадени комисия „Бюджет и финанси“, комисия „Управление на собствеността“, комисия „Правни въпроси“ и комисия „Информационни технологии, натовареност и съдебна статистика“. С цел оптимално осъществяване на дейността на СК и при спазване на законовите изисквания, се обособяват самостоятелни длъжности и структури в администрацията на колегията, които непрекъснато да подпомагат ефективното и ефикасното изпълнение на нейните правомощия и спазването за законовите стандарти. Предвид това дейността на Администрацията е оптимизирана в 7 дирекции и три самостоятелни звена. Предлаганата обща администрация е 153 бройки.

Проектът е осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Административен капацитет", съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд