ГЛАВНИЯТ СЕКРЕТАР НА ВИСШИЯ СЪДЕБЕН СЪВЕТ
ОБЯВЯВА КОНКУРС
за заемане на една свободна щатна бройка за длъжността „Главен експерт“ в отдел „Съдебна статистика“, дирекция „Съдебна карта, натовареност и съдебна статистика“ в администрацията на Висшия съдебен съвет.
Кратко описание на длъжността по длъжностна характеристика:
Оказва експертна аналитико-технологична помощ на работодателя, като изготвя материали във връзка с осигуряване дейността на комисиите при ВСС и неговата администрация и участва в изпълнението на дейностите на отдела и дирекцията.
Експертно и аналитично подпомага дейността на Висшия съдебен съвет в областта на събирането, обработването, обобщаването и актуализирането на статистическа информация относно дейността на органите на съдебната власт, движението на делата и натовареността на магистратите.
Подпомага работата на комисиите на ВСС чрез дейностите на отдела, предвидени в Закона за съдебната власт и Правилника за организация на дейността на Висшия съдебен съвет и на неговата администрация.
Анализира и оценява данни и информация, относими към показателите за определяне на съдебните райони, броя на седалищата на органите на съдебната власт.
Анализира и оценява вторична информация, необходима за изготвяне на справки и становища, свързани с дейността на комисиите на ВСС. Подпомага процеса по визуализиране на обобщени статистически данни за целите на сравнителен анализ.
Проучва, анализира, разработва и предлага експертни становища в областта на статистическата отчетност в органите на съдебната власт.
Минимален размер на основната заплата за длъжността: 2 442 лв.
Максимален размер на основната заплата за длъжността: 3 050 лв.
Изисквания за заемане на длъжността:
Образование: висше
Образователно-квалификационна степен: магистър
Област на висше образование: Социални, стопански и правни науки
Специалност от професионално направление: „Статистика“, „Приложна статистика“, „Статистика и иконометрия“, „Статистика и финансова иконометрия“ или друга в сферата на статистиката.
Трудов стаж и професионален опит: не по-малко от 5 /пет/ години трудов стаж на подобна длъжност в сферата на статистиката.
Допълнителна квалификация/обучение: работа с компютърни системи за създаване и редактиране на електронни таблици и бази данни, текстообработка, електронна поща, Интернет; работа със специализиран софтуер за статистически анализ в графична среда.
Кандидатът да е лице, което:
- е български гражданин, гражданин на друга държава – членка на Европейския съюз, на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство или на Конфедерация Швейцария;
- е навършило пълнолетие;
- не е поставено под запрещение;
- не е осъждано на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер;
- не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност;
- отговаря на минималните изисквания за степен на завършено образование и ранг или професионален опит, както и на специфичните изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на изпълняваната длъжност;
- към момента на назначаване, кандидатът следва да отговаря на изискванията на чл. 340а, ал. 1 – 3 от Закона за съдебната власт.
Начин на провеждане на конкурса и за оценяване на кандидатите:
Конкурсът ще се проведе чрез събеседване с допуснатите кандидати.
До участие в конкурса се допускат кандидатите, които напълно отговарят на посочените в обявата изисквания.
Кандидатите ще бъдат оценявани по определени от конкурсната комисия показатели, обявени преди събеседването.
Необходими документи за участие в конкурса:
- Заявление за участие в конкурса;
- Подробна професионална автобиография;
- Декларация от кандидата по чл. 340а, ал. 1 от Закона за съдебната власт;
- Копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността;
- Копия от документи, удостоверяващи продължителността на трудовия стаж и професионален опит;
- Медицинско удостоверение, че лицето не страда от психически заболявания;
- Други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността.
Документи, издадени в чужбина, се представят в превод на български език, признати и легализирани от съответните оправомощени органи в Република България.
Място за подаване на документите:
Документите се подават лично или чрез пълномощник в сградата на Висшия съдебен съвет, ул. „Екзарх Йосиф“ № 12, ет.1, стая № 102 - деловодство, от 8:30 до 17:00 часа.
Срок за подаване на документите: 30 дни, считано от деня, следващ датата на публикуване на обявата.
(Обявата е публикувана във в. „24 часа“, бр. 60 на 12.03.2025 г.)
Общодостъпно място за обявленията:
Списъците на допуснатите и недопуснатите кандидати; критериите за оценка на кандидатите и датата на събеседване, както и всички съобщения във връзка с конкурса, ще се обявяват на информационното табло в сградата на ВСС – централен вход и на интернет страницата на ВСС - www.vss.justice.bg
Длъжностната характеристика е на разположение на кандидатите в деловодството на ВСС.
ГЛАВЕН СЕКРЕТАР: /П/
ТИХОМИР ДИМИТРОВ