Конкурси в АВСС
Интранет (Служебни страници)
Форма за контакт с ВСС
Анкети
Ръководства, наръчник и помагало по проект на ВСС
Магистратски форум за права на човека
Електронно съобщаване и призоваване
Съдебна мрежа по наказателни дела
Съдебна мрежа по граждански и търговски дела
Норвежки финансов механизъм 2014-2021
Добро управление
Норвежки финансов механизъм
Прочети повече тук »

ГЛАВНИЯТ СЕКРЕТАР НА ВИСШИЯ СЪДЕБЕН СЪВЕТ

  ОБЯВЯВА КОНКУРС

за заемане на една свободна щатна бройка за длъжността „Главен експерт“ в отдел „Съдебна статистика“, дирекция „Съдебна карта, натовареност и съдебна статистика“ в администрацията на Висшия съдебен съвет.

Кратко описание на длъжността по длъжностна характеристика:

Оказва експертна аналитико-технологична помощ на работодателя, като изготвя материали във връзка с осигуряване дейността на комисиите при ВСС и неговата администрация и участва в изпълнението на дейностите на отдела и дирекцията.

Експертно и аналитично подпомага дейността на Висшия съдебен съвет в областта на събирането, обработването, обобщаването и актуализирането на статистическа информация относно дейността на органите на съдебната власт, движението на делата и натовареността на магистратите.

Подпомага работата на комисиите на ВСС чрез дейностите на отдела, предвидени в Закона за съдебната власт и Правилника за организация на дейността на Висшия съдебен съвет и на неговата администрация.

Анализира и оценява данни и информация, относими към показателите за определяне на съдебните райони, броя на седалищата на органите на съдебната власт.

Анализира и оценява вторична информация, необходима за изготвяне на справки и становища, свързани с дейността на комисиите на ВСС. Подпомага процеса по визуализиране на обобщени статистически данни за целите на сравнителен анализ.

Проучва, анализира, разработва и предлага експертни становища в областта на статистическата отчетност в органите на съдебната власт.

Минимален размер на основната заплата за длъжността: 2 442 лв.

Максимален размер на основната заплата за длъжността: 3 050 лв.

Изисквания за заемане на длъжността:

Образование: висше

Образователно-квалификационна степен: магистър

Област на висше образование: Социални, стопански и правни науки

Специалност от професионално направление: „Статистика“, „Приложна статистика“, „Статистика и иконометрия“, „Статистика и финансова иконометрия“ или друга в сферата на статистиката.

Трудов стаж и професионален опит: не по-малко от 5 /пет/ години трудов стаж на подобна длъжност в сферата на статистиката.

Допълнителна квалификация/обучение: работа с компютърни системи за създаване и редактиране на електронни таблици и бази данни, текстообработка, електронна поща, Интернет; работа със специализиран софтуер за статистически анализ в графична среда.

Кандидатът да е лице, което:

- е български гражданин, гражданин на друга държава – членка на Европейския съюз, на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство или на Конфедерация Швейцария;

  • е навършило пълнолетие;
  • не е поставено под запрещение;
  • не е осъждано на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер;
  • не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност;
  • отговаря на минималните изисквания за степен на завършено образование и ранг или професионален опит, както и на специфичните изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на изпълняваната длъжност;
  • към момента на назначаване, кандидатът следва да отговаря на изискванията на чл. 340а, ал. 1 – 3 от Закона за съдебната власт.

Начин на провеждане на конкурса и за оценяване на кандидатите:

Конкурсът ще се проведе чрез събеседване с допуснатите кандидати.

До участие в конкурса се допускат кандидатите, които напълно отговарят на посочените в обявата изисквания.

Кандидатите ще бъдат оценявани по определени от конкурсната комисия показатели, обявени преди събеседването.

Необходими документи за участие в конкурса:

  1. Заявление за участие в конкурса;
  2. Подробна професионална автобиография;
  3. Декларация от кандидата по чл. 340а, ал. 1 от Закона за съдебната власт;
  4. Копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността;
  5. Копия от документи, удостоверяващи продължителността на трудовия стаж и професионален опит;
  6. Медицинско удостоверение, че лицето не страда от психически заболявания;
  7. Други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността.

Документи, издадени в чужбина, се представят в превод на български език, признати и легализирани от съответните оправомощени органи в Република България.

Място за подаване на документите:

Документите се подават лично или чрез пълномощник в сградата на Висшия съдебен съвет, ул. „Екзарх Йосиф“ № 12, ет.1, стая № 102 -  деловодство, от 8:30 до 17:00 часа.

Срок за подаване на документите: 30 дни, считано от деня, следващ датата на публикуване на обявата.

(Обявата е публикувана във в. „24 часа“, бр. 60 на 12.03.2025 г.)

Общодостъпно място за обявленията:

Списъците на допуснатите и недопуснатите кандидати; критериите за оценка на кандидатите и датата на събеседване, както и всички съобщения във връзка с конкурса, ще се обявяват на информационното табло в сградата на ВСС – централен вход и на интернет страницата на ВСС - www.vss.justice.bg

Длъжностната характеристика е на разположение на кандидатите в деловодството на ВСС.

 

          ГЛАВЕН СЕКРЕТАР:                   /П/

ТИХОМИР ДИМИТРОВ

Календар
Избери месец
Проектът е осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Административен капацитет", съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд