Конкурси в АВСС
Интранет (Служебни страници)
Форма за контакт с ВСС
Анкети
Ръководства, наръчник и помагало по проект на ВСС
Магистратски форум за права на човека
Съдебна мрежа по наказателни дела
Съдебна мрежа по граждански и търговски дела
Норвежки финансов механизъм 2014-2021
Добро управление
Норвежки финансов механизъм
Прочети повече тук »

ГЛАВНИЯТ СЕКРЕТАР НА ВИСШИЯ СЪДЕБЕН СЪВЕТ

ОБЯВЯВА КОНКУРС

за заемане на една свободна щатна бройка за длъжността „Главен експерт“ в отдел „Съдебна карта и натовареност“, дирекция „Съдебна карта, натовареност и съдебна статистика“ в администрацията на Висшия съдебен съвет.

 

Кратко описание на длъжността по длъжностна характеристика:

 

Подпомага дейността по управление на съдебната карта и натовареността на съдиите и съдилищата в дирекция „Съдебна карта, натовареност и съдебна статистика“.  В обхвата на преките си задължения, както и по повод конкретно  поставени задачи събира, обработва и обобщава относимата информация и изготвя експертни становища, предложения, анализи и доклади във връзка със съдебната карта и натовареността.

Експертно обезпечава дейността на комисиите към СК и ПК на ВСС, от чиято компетентност са съдебната карта и натовареността, и на отдел „Съдебна карта и натовареност“ в дирекция „Съдебна карта, натовареност и съдебна статистика“

 

Минимален размер на основната заплата за длъжността: 2 882 лв.

Максимален размер на основната заплата за длъжността: 3 599 лв.

 

Изисквания за заемане на длъжността:

 

Образование: висше

Образователно-квалификационна степен: магистър

Област на висше образование: Социални, стопански и правни науки

Специалност от професионално направление: специалност „Право“ с юридическа правоспособност или друга от областта на висшето образование

Трудов стаж и професионален опит: не по-малко от 5 (пет) години трудов стаж и професионален опит

Допълнителна квалификация/обучение: компютърни умения – Microsoft Office: Word, Excel, Outlook, Internet, Powerpoint.

 

Кандидатът да е лице, което:

 

-  е български гражданин, гражданин на друга държава – членка на Европейския съюз, на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство или на Конфедерация Швейцария;

  • е навършило пълнолетие;
  • не е поставено под запрещение;
  • не е осъждано на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер;
  • не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност;
  • отговаря на минималните изисквания за степен на завършено образование и ранг или професионален опит, както и на специфичните изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на изпълняваната длъжност;
  • към момента на назначаване, кандидатът следва да отговаря на изискванията на чл. 340а, ал. 1 – 3 от Закона за съдебната власт.

 

Начин на провеждане на конкурса и за оценяване на кандидатите:

 

Конкурсът ще се проведе чрез събеседване с допуснатите кандидати.

До участие в конкурса се допускат кандидатите, които напълно отговарят на посочените в обявата изисквания.

Кандидатите ще бъдат оценявани по определени от конкурсната комисия показатели, обявени преди събеседването.

 

Необходими документи за участие в конкурса:

 

  1. Заявление за участие в конкурса;
  2. Подробна професионална автобиография;
  3. Декларация от кандидата по чл. 340а, ал. 1 от Закона за съдебната власт;
  4. Копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, ако се изискват за длъжността;
  5. Копия от документи, удостоверяващи продължителността на трудовия стаж и професионален опит;
  6. Медицинско удостоверение, че лицето не страда от психически заболявания;
  7. Други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността.

 

Документи, издадени в чужбина, се представят в превод на български език, признати и легализирани от съответните оправомощени органи в Република България.

 

Място за подаване на документите:

 

Документите се подават лично или чрез пълномощник в сградата на Висшия съдебен съвет, ул. „Екзарх Йосиф“ № 12, ет.1, стая № 102 -  деловодство, от 8:30 до 17:00 часа.

 

Срок за подаване на документите: 30 дни, считано от деня, следващ датата на публикуване на обявата.

 

(Обявата е публикувана във в. „24 часа“, бр. 292 на 09.12.2025 г.)

 

Общодостъпно място за обявленията:

 

Списъците на допуснатите и недопуснатите кандидати; критериите за оценка на кандидатите и датата на събеседване, както и всички съобщения във връзка с конкурса, ще се обявяват  на информационното табло в сградата на ВСС – централен вход и на интернет страницата на ВСС -  www.vss.justice.bg

Длъжностната характеристика е на разположение на кандидатите в деловодството на ВСС.

 

 

ГЛАВЕН СЕКРЕТАР:      /п/

                                                                    ТИХОМИР ДИМИТРОВ

Проектът е осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Административен капацитет", съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд